Menadžment kvaliteta u informacionim sistemima i tehnologijama

Cilj predmeta

Da studenti ovladaju konceptima koji se koriste u menadžmentu kvaliteta u ISiT, shvate njegova mesta i ulogu u sistemu menadžmenta IT organizacija, kao i da izuče njegovu strukturu. Uvežbavanje primene različitih modela i standarda za sistem menadžmenta kvaliteta u ISiT (na prvom mestu, onih iz serije ISO 9000) sastavni je deo ovoga cilja.

Ishod predmeta

Sposobnost studenata da:

a) shvate zahteve za sistem menadžmenta kvaliteta i njegovo mesto u integrisanom sistemu menadžmenta,

b) projektuju rešenja za zadovoljenje zahteva za sistem menadžmenta kvaliteta u IT organizacijama,

v) izrade osnovna dokumenta neophodna za uspostavljanje sistema menadžmenta kvaliteta u IT sektoru.

Sadržaj/ struktura predmeta

Teorijska nastava:  Osnove teorije sistema menadžmenta – osnovni koncepti i strateško sagledavanje menadžmenta kvaliteta; Razumevanje IT organizacije i njenog konteksta. Razumevanje potreba i očekivanja interesnih i zainteresovanih strana; Utvrđivanje predmeta i područja primene sistema menadžmenta kvaliteta, pitanja i zahteve koji mogu uticati na planiranje sistema menadžmenta kvaliteta i mogu se koristiti kao ulazni element za razvoj sistema kvaliteta; Liderstvo u sistemu menadžmenta kvaliteta (Liderstvo i opredeljenost, Politika kvaliteta, Uloge, odgovornosti i ovlašćenja u IT organizaciji); Planiranje u sistemu menadžmenta kvaliteta (Mere kojima se postupa sa rizicima i mogućnostima, Opšti ciljevi kvaliteta i planiranje njihovog dostizanja, Planiranje promena); Podrška u sistemu menadžmenta kvaliteta (Resursi, osposobljenost, svest i komunikacija); Realizacija operativnih aktivnosti u sistemu menadžmenta kvaliteta (Operativno planiranje i upravljanje, Utvrđivanje potreba tržišta i interakcija sa korisnicima, Proces operativnog planiranja, Upravljanje eksternog snabdevanjem IT robom i uslugama, Razvoj IT proizvoda i usluga, Proizvodnja i pružanje IT usluga, Puštanje IT proizvoda i usluga, Tretiranje neusaglašenih IT proizvoda i usluga); Vrednovanje performansi/učinka u sistemu menadžmenta kvaliteta (Praćenje, merenje, analiza i ocenjivanje, Interna provera i Preispitivanje od strane rukovodstva); Poboljšavanja u sistemu menadžmenta kvaliteta (Rešavanje neusaglašenosti i korektivne mere, Stalno poboljšavanje); Integracija razmišljanja zasnovanog na riziku u sisteme menadžmenta kvaliteta; Razvoj i analiza dokumentacije sistema menadžmenta kvaliteta u ISiT.

Vežbe:  Vežbe 1: Uvodna prezentacija – Koncepti sistema menadžmenta kvaliteta i sumarni prikaz tačaka standarda ISO 9001; Vežbe 2, Radionica 1: Kontektst organizacije u IT sektoru; Vežbe 3, Radionica 2: Liderstvo, Vežbe 4, Radionica 3: Politika kvaliteta, Vežbe 5, Radionica 4: Usresređenost na korisnika u IT sektoru; Vežbe 5, Radionica 4; Oranizacionie uloge, odgovornosti i ovašćenja u IT sektoru; Vežbe 6, Radionica 5: Planiranje; Vežbe 7, Radionica 6 Podrška; Vežbe 8, Radionica 7: Relaizacija operativnih aktivnosti u IT sektoru 1; Vežbe 8: Radionica 8: Relaizacija operativnih aktivnosti u IT sektoru 2: Vežbe 9, Radionica 9: Vrednovanje performansi, Vežbe 10, Radionica 10: Zadovoljstvo korisnika; Vežbe 11, Radionica 11: Poboljšavanje.

Literatura

  • Filipović, J. i Đurić, M. Sistem menadžmenta kvaliteta, 2018, FON, Beograd.
  • Standard ISO 9001:2015 Sistemi menadžmenta kvaliteta – Zahtevi, 2015, Institut za standardizaciju Srbije.

Nastavnici i saradnici na predmetu

  • dr Jovan Filipović, redovni profesor,
  • dr Nedeljko Živković, redovni profesor i
  • dr Ana Kićanović, vanredni profesor.