Menadžment kvaliteta u upravi

Cilj predmeta

Razumevanje oblasti menadžmenta kvaliteta i obezbeđivanja kvaliteta u javnom sektoru i upravi. Pored opštih znanja za razumevanje strukture i sredstava za merenje kvaliteta, studenti će razlikovati i različite modele za ocenu kvaliteta organizacije kao što su benčmarking, ISO, BSC, „5 jazova“, EFQM/CAF itd.U praktičnom smislu, studenti će moći da primenjuju ove savremene alate za razvoj kvaliteta. Takođe, na osnovu razumevanja koncepta menadžmenta totalnog kvaliteta, studenti će kroz seminarki rad primeniti sve faze planiranja, nadgledanja, primene i poboljšavanja menadžmenta totalnog kvaliteta na praktičnim primerima.

Ishod predmeta

Studenti će moći da sintetišu, primenjuju i šire stečena znanja u oblasti menadžmenta kvalitetau upravi. Takođe, studenti će moći da projektuju sistem menadžmenta kvaliteta u upravi, da detektuju neusaglašenosti izlaza iz procesa u različitim sektorima organizacije, kao i da sprovode poboljšavanja primenjujući savremene alate u procesima menadžmenta. Studenti će posedovati veštine neophodne za implementaciju koncepata kvaliteta.

Sadržaj/ struktura predmeta

Teorijska nastava:  Razvoj koncepata kvaliteta; Definicije kvaliteta; Od kontrole kvaliteta do menadžmenta totalnog kvaliteta (TQM); Potreba za konceptom integrisanog menadžmenta; Menadžment ukupnim kvalitetom (korisnička orijentacija, pregled procesa, timski rad, odlučivanje na osnovu činjenica, stalno poboljšavanje itd. ); Faze razvoja TQM-a i PDCA ciklusa; Korisnik: Usmeravanje razvoja organizacije; Stalno poboljšavanje i uloga tehnologije; Kvalitet kao alat za strategiju; Modeli za ocenu kvaliteta organizacije (Benchmarking, BSC, EFQM, CAF); Samoprocenjivanje kao sredstvo učenja organizacije; Perspektive daljeg razvoja.

Vežbe: Studije slučaja iz oblasti menadžmenta kvaliteta u upravi koje prate predavanja i uz primenu modela IWA 4 i CAF (Common Assessment Framework).

Literatura

  • Filipović, J. i Ruso, J. Menadžment kvalitet u javnoj upravi – skripta, 2020.

Nastavnici i saradnici na predmetu

  • dr Jovan Filipović, redovni profesor i 
  • dr Ana Rakić, docent.