Menadžment kvaliteta u javnom sektoru

Cilj predmeta

Cilj predmenta je da pruži visoko specijalizovana akademska i stručna znanja na nivou razumevanja, analize, primene i kritičkog vrednovanja iz oblasti menadžmenta kvaliteta i obezbeđivanja kvaliteta u javnom sektoru i upravi.

Ishod predmeta

Studenti će posedovati znanja i veštine neophodna za implementaciju koncepata kvaliteta. Pored opštih znanja za razumevanje strukture i sredstava za merenje kvaliteta, studenti će savladati i različite modele za ocenu kvaliteta organizacije kao što su benčmarking, ISO, BSC, „5 jazova“, EFQM/CAF itd. U praktičnom smislu, studenti će naučiti da primenjuju ove savremene alate za razvoj kvaliteta. Takođe, na osnovu znanja o menadžmentu kvaliteta, studenti će kroz seminarki rad savladati sve faze planiranja, upravljanja, poboljšavanja i obezbeđivanja menadžmenta kvaliteta na praktičnim primerima. Studenti će biti kompetentni da detektuju neusaglašenosti izlaza iz procesa u različitim sektorima organizacije, kao i da sprovode poboljšavanja koristeći savremene alate u procesima menadžmenta. Takođe, studenti će biti osposobljeni za naučno-istraživačkih rad u pojedinačnim oblastima predmetne materije kao i za nastavak daljih studija.

Sadržaj/ struktura predmeta

Teorijska nastava 1.Razvoj koncepata kvaliteta 2.Definicije kvaliteta 3.Od kontrole kvaliteta do menadžmenta totalnog kvaliteta (TQM) 4.Potreba za konceptom integrisanog menadžmenta 5.Menadžment kvaliteta (korisnička orijentacija, pregled procesa, timski rad, odlučivanje na osnovu činjenica, stalno poboljšavanje itd. ) 6.Faze razvoja QM-a i PDCA ciklusa 7.Korisnik: Usmeravanje razvoja organizacije, interesne i zainteresovane strane 8.Stalno poboljšavanje i uloga tehnologije 9.Kvalitet kao alat za strategiju 10.Modeli za ocenu kvaliteta organizacije (Benchmarking, BSC, EFQM, CAF) 11.Samoprocenjivanje kao sredstvo učenja organizacije 12.Perspektive daljeg razvoja

 Praktična nastava: Studenti će biti osposobljeni da razumeju, sintetizuju i koriste znanja iz oblasti menadžmneta (obezbeđivanja) kvaliteta i šira stečena znanja. Studenti će takođe biti u mogućnosti da sprovode naučno-istraživačke aktivnosti u različitim oblastima i da sprovode dalja istraživanja.

Literatura

Nastavnici i saradnici na predmetu

  • dr Jovan Filipović, redovni profesor,
  • dr Mladen Đurić, vanredni profesor,
  • dr Ana Rakić, docent i
  • dr Jelena Ruso, docent.