Menadžment operacija i kvaliteta

Cilj predmeta

Sticanje visoko specijalizovanih akademskih stručnih znanja i proširivanje teorijskih i praktičnih bazičnih znanja iz oblasti operacionog menadžmenta i menadžmenta kvaliteta.

Ishod predmeta

Student je osposobljen da definiše, analizira, razlikuje i upoređuje koncepte operacionog menadžmenta i menadžmenta kvaliteta. Student je upoznat sa savremenim tendencijama inženjerskog menadžmenta i sposoban da stečena visoko specijalizovana akademska znanja i veštine, koja se odnose na teoriju, uključujući vrednovanje, analizu i kritičko razmišljanje, primenjuje u istraživačkom radu i praksi.

Sadržaj/ struktura predmeta

Teorijska nastava: Inženjerski i operacioni menadžment, pojam, uloga i sadržaj. Informaciono-komunikacione i Internet tehnologije u operacionom menadžmentu. Osnovi analize i inženjeringa vrednosti. Teorijske osnove spredšit inženjerstva. Osnove menadžmenta kvaliteta, mesto i uloga interesnih i zainteresovanih strana. Upravljanje na najvišem nivou (governance) i kvalitet. Generalizacija koncepata menadžmenta kvaliteta i troškova kvaliteta. Strateški menadžment kvaliteta. Integrisani sistem menadžmenta i primena relevantnih standarda. Osnove teorije kompleksnosti i njene primene u menadžmentu kvaliteta. Uloga koncepata ljudskog i družbenog kapitala u menadžmentu kvaliteta. Savremeni pristupi indikatorima kvaliteta. Tradicionalna vs. štedljiva (lean) logistika. Digitalizacija operacija u lancima snabdevanja. Inteligentna proizvodnja.

Vežbe: Istorijski razvoj operacionog menadžmenta. Primena informaciono-komunikacionih i Internet tehnologija u operacionom menadžmentu. Izrada FAST dijagrama. Metode i tehnike spredšit inženjerstva. Modeli za sisteme menadžmenta. Analiza i primena standarda za sisteme menadžmenta. Metode i tehnike lean logistike. Modeli upravljanja tražnjom u lancu snabdevanja. Ključni indikatori performansi u proizvodnji, logistici i lancima snabdevanja. Primena inteligentnih alata u proizvodnji. Analize odabranih studija slučaja.

Literatura

  1. Filipović, J. i Đurić, M. Osnove kvaliteta, 2009, FON, Beograd;
  2. Filipović, J., Đurić, M. i Ruso, J., Sistem menadžmenta kvaliteta, (2018), FON, Beograd.

Nastavnici i saradnici na predmetu

  • dr Jovan Filipović, redovni profesor,
  • dr Danica Lečić-Cvetković, redovni profesor,
  • dr Dragan Vasiljević, redovni profesor,
  • dr Mladen Đurić, ranredni profesor,
  • dr Lena Đorđević Milutinović, docent,
  • dr Zoran Rakićević, docent,
  • dr Biljana Cvetić, docent i
  • dr Miloš Danilović, docent.