Cilj predmeta
Sticanje znanja na nivou razumevanja i primene koncepata iz oblasti menadžmenta kvaliteta i standardizacije u savremenim poslovnim sistemima. Razvoj veština poslovne argumentacije u oblasti.
Ishod predmeta
Aktivan polaznik je sposoban da adekvatno primeni izučavane koncepte, metode i tehnike u savremenoj praksi, razume mogućnosti i ograničenja u primeni izučavanih koncepata i sposoban je da na adekvatan način prezentuje dobijene rezultate.
Sadržaj/ struktura predmeta
Teorijska nastava: Osnove menadžmenta kvaliteta, mesto i uloga interesnih i zainteresovanih strana; Značaj standarda i standardizacije u savremenom poslovanju. Pojam standardizacije i standarda; Kvalitet kao alat za strategiju; Modeli za ocenu kvaliteta organizacije; Primena procesa planiranja, upravljanja, poboljšavanja i obezbeđivanja kvaliteta u poslovnim sistemima; Veza standardizacije i tržišta. Mehanizmi koji omogućavaju uspeh standarda na tržištu; Politike standardizacije. Uloga standarda i standardizacije u regulaciji tržišta; Sertifikacija; Integrisani sistem menadžmenta i primena relevantnih standarda; Infrastruktura kvaliteta.
Vežbe: Studija slučaja: Ekonomska održivost kvaliteta; Problem primene procesnog pristupa u savremenim organizacijama sa aspekta menadžmenta kvaliteta; Studije slučaja: primena procesa planiranja, upravljanja, poboljšavanja i obezbeđivanja kvaliteta u poslovnim sistemima.
Literatura
Nastavnici i saradnici na predmetu
- dr Jovan Filipović, redovni profesor,
- dr Nedeljko Živković, redovni profesor,
- dr Ivana Mijatović, redovni profesor,
- dr Mladen Đurić, vanredni profesor,
- dr Maja Glogovac, vanredni profesor,
- dr Ana Kićanović, vanredni profesor i
- dr Ana Rakić, docent.