Poslovni aspekti menadžmenta kvaliteta i standardizacije

Cilj predmeta

Sticanje znanja na nivou razumevanja i primene koncepata iz oblasti menadžmenta kvaliteta i standardizacije u savremenim poslovnim sistemima. Razvoj veština poslovne argumentacije u oblasti.

Ishod predmeta

Aktivan polaznik je sposoban da adekvatno primeni izučavane koncepte, metode i tehnike u savremenoj praksi, razume mogućnosti i ograničenja u primeni izučavanih koncepata i sposoban je da na adekvatan način prezentuje dobijene rezultate.

Sadržaj/ struktura predmeta

Teorijska nastava: Osnove menadžmenta kvaliteta, mesto i uloga interesnih i zainteresovanih strana; Značaj standarda i standardizacije u savremenom poslovanju. Pojam standardizacije i standarda; Kvalitet kao alat za strategiju; Modeli za ocenu kvaliteta organizacije; Primena procesa planiranja, upravljanja, poboljšavanja i obezbeđivanja kvaliteta u poslovnim sistemima; Veza standardizacije i tržišta.  Mehanizmi koji omogućavaju uspeh standarda na tržištu; Politike standardizacije. Uloga standarda i standardizacije u regulaciji tržišta; Sertifikacija; Integrisani sistem menadžmenta i primena relevantnih standarda; Infrastruktura kvaliteta.

Vežbe: Studija slučaja: Ekonomska održivost kvaliteta; Problem primene procesnog pristupa u savremenim organizacijama sa aspekta menadžmenta kvaliteta; Studije slučaja: primena procesa planiranja, upravljanja, poboljšavanja i obezbeđivanja kvaliteta u poslovnim sistemima.     

Literatura

Nastavnici i saradnici na predmetu

  • dr Jovan Filipović, redovni profesor,
  • dr Nedeljko Živković, redovni profesor,
  • dr Ivana Mijatović, redovni profesor,
  • dr Mladen Đurić, vanredni profesor,
  • dr Maja Glogovac, vanredni profesor,
  • dr Ana Kićanović, vanredni profesor i
  • dr Ana Rakić, docent.