Planiranje kvaliteta

Cilj predmeta

Sticanje znanja na nivou razumevanja i primene iz oblasti planiranja kvaliteta; ovladavanje praktičnom primenom metoda, tehnika i pristupa za planiranje kvaliteta i razvoj veština pisane komunikacije specifične za menadžment kvaliteta.

Ishod predmeta

Aktivan polaznik je sposoban da primeni izučavane koncepte, metode, tehnike i pristupe u savremenoj praksi i vlada veštinama pisane komunikacije koje su specifične za menadžment kvaliteta.

Sadržaj/ struktura predmeta

Teorijska nastava: P1. Pojam planiranja kvaliteta. Problem kvaliteta. Pojam strateškog i operacionog planiranja kvaliteta. Politike, strategije i ciljevi kvaliteta. Forced-Choice Model. P2. Analiza za potrebe planiranja kvaliteta. Sistemski i kontingentni pristup kao osnova za planiranje kvaliteta. Mapiranje procesa (mape relacija, interfunkcionalne mape procesa). P3. Planovi kvaliteta. Analiza ISO 10005 P4. Razumevanje i izgradnja lanaca kvaliteta. PCN dijagram. Kvalitet projekta i kvalitet usaglašenost sa projektom. P5. Vrednosti i kultura kvaliteta. Kvalitet i etika P6. Tehnike planiranja kvaliteta. Koncept Quality Planninig Spreadsheet (QPS). Uloga FMECA u konceptu QPS. P7. Identifikacija zahteva korisnika za kvalitet. Tehnika kritičnih incidenata. P8. Identifikacija zahteva korisnika za kvalitet. Tehnika tajnog kupca. P9. Primena analize sadržaja u tehnikama za identifikaciju zahteva za kvalitet. P10, P11 i P12. Upravljanje dokumentima u sistemu menadžmenta kvalitetom. Uputstva za formatiranje i označavanje dokumenta. Procedura za upravljanje dokumentima. P13. Uputstva za korišćenje proizvoda i usluga. Pojam garancije kvaliteta. Izjave proizvođača o usaglašenosti. Povlačenje proizvoda sa tržišta. P14 i P15. Projektovanje sistema za prevenciju i postupanje sa prigovorima prema standardima ISO 10001, ISO 10002 i ISO 10003.

Vežbe: V1. Priprema za izradu projektnih zadataka. V2. Mapiranje korisničko-isporučilačkih odnosa: primena tehnike Mapa relacija. V3. Mapiranje procesa: primena tehnike Dijagram toka procesa. V4. Mapiranje procesa: primena tehnike Međufunkcionalna mapa procesa. V5 i V6 Prikupljanje podataka o zadovoljstvu korisnika za potrebe planiranja kvaliteta: SERVQUAL model; Kano upitnik. V7. Priprema za kreiranje Upitnika o zadovoljstvu korisnika: određivanje vrste uzorkovanja; Utvrđivanje potrebnog broja ispitanika; Testiranje upitnika. V8. Softverska obrada rezultata istraživanja. V9 i V10. Primena koncepta Quality Planning Spreadsheets: Tabela korisnika; Tabela potreba korisnika. V11. Primena koncepta Quality Planning Spreadsheets: Tabela karakteristika kvaliteta proizvoda. V12. Primena koncepta Quality Planning Spreadsheets: Tabela osobina procesa; Tabela osobina procesa upravljanja. V13. Primena QFD metode. V14, V15. Prezentovanje projektnih zadataka.

Literatura

  • Mijatović, I. Planiranje kvaliteta – autorizovana skripta, 2019.

Nastavnici i saradnici na predmetu

  •  dr Ivana Mijatović, redovni profesor i
  • dr Maja Glogovac, vanredni profesor.