Циљ предмета
Стицање знања на нивоу разумевања и примене модела, метода и техника из области менаџмента квалитета и стандардизације. Развој вештина техничке аргументације у области менаџмента квалитета и стандардизације.
Исход предмета
Активан полазник је способан да адекватно примени изучаване моделе, методе и технике у савременој пракси, разуме могућности и ограничења у примени изучаваних концепата и способан је да на адекватан начин уз техничку аргументацију презентује добијене резултате.
Садржај/ структура предмета
Теоријска настава: Основни концепти менаџмента квалитета; Интегрисани системи менаџмента квалитета; Инфраструктура квалитета; Метрологија; Оцењивање усаглашености; Појам стандардизације и стандарда; Значај стандарда и стандардизације у савременом пословању; Сертификација; Методе и технике дефинисања квалитета; Методе и технике мерења квалитета; Методе и технике анализе квалитета; Методе и технике побољшавања квалитета; Контрола квалитета.
Вежбе: Концепти система менаџмента квалитета и сумарни приказ захтева стандарда ИСО 9001; Студија случаја: Стандарди и тржиште; Студије случаја: Поставка и анализа случајева примене метода и техника менаџмента квалитета у пословним системима.
Литература
Наставници и сарадници на предмету
- др Јован Филиповић, редовни професор,
- др Недељко Живковић, редовни професор,
- др Ивана Мијатовић, редовни професор,
- др Младен Ђурић, ванредни професор,
- др Маја Глоговац, ванредни професор,
- др Ана Кићановић, ванредни професор и
- др Ана Ракић, доцент.