Менаџмент операција и квалитета

Циљ предмета

Стицање високо специјализованих академских стручних знања и проширивање теоријских и практичних базичних знања из области операционог менаџмента и менаџмента квалитета.

Исход предмета

Студент је оспособљен да дефинише, анализира, разликује и упоређује концепте операционог менаџмента и менаџмента квалитета. Студент је упознат са савременим тенденцијама инжењерског менаџмента и способан да стечена високо специјализована академска знања и вештине, која се односе на теорију, укључујући вредновање, анализу и критичко размишљање, примењује у истраживачком раду и пракси.

Садржај/ структура предмета

Теоријска настава: Инжењерски и операциони менаџмент, појам, улога и садржај. Информационо-комуникационе и Интернет технологије у операционом менаџменту. Основи анализе и инжењеринга вредности. Теоријске основе spredšit инжењерства. Основе менаџмента квалитета, место и улога интересних и заинтересованих страна. Управљање на највишем нивоу (governance) и квалитет. Генерализација концепата менаџмента квалитета и трошкова квалитета. Стратешки менаџмент квалитета. Интегрисани систем менаџмента и примена релевантних стандарда. Основе теорије комплексности и њене примене у менаџменту квалитета. Улога концепата људског и дружбеног капитала у менаџменту квалитета. Савремени приступи индикаторима квалитета. Традиционална вс. штедљива (lean) логистика. Дигитализација операција у ланцима снабдевања. Интелигентна производња.

Вежбе: Историјски развој операционог менаџмента. Примена информационо-комуникационих и Интернет технологија у операционом менаџменту. Израда FAST дијаграма. Методе и технике spredšit инжењерства. Модели за системе менаџмента. Анализа и примена стандарда за системе менаџмента. Методе и технике lean логистике. Модели управљања тражњом у ланцу снабдевања. Кључни индикатори перформанси у производњи, логистици и ланцима снабдевања. Примена интелигентних алата у производњи. Анализе одабраних студија случаја.

Литература

  1. Филиповић, Ј. и Ђурић, М. Основе квалитета, 2009, ФОН, Београд;
  2. Филиповић, Ј., Ђурић, М. и Русо, Ј., Систем менаџмента квалитета, (2018), ФОН, Београд.

Наставници и сарадници на предмету

  • др Јован Филиповић, редовни професор,
  • др Даница Лечић-Цветковић, редовни професор,
  • др Драган Васиљевић, редовни професор,
  • др Младен Ђурић, ранредни професор,
  • др Лена Ђорђевић Милутиновић, доцент,
  • др Зоран Ракићевић, доцент,
  • др Биљана Цветић, доцент и
  • др Милош Даниловић, доцент.