Модели и индикатори побољшавања квалитета

Циљ предмета

Да студенти користећи моделе и индикаторе за побољшавање квалитета, буду у стању да сагледају организацију рада и системе менаџмента у различитим делатностима, утврде главна поља за побољшавање квалитета, и науче/увежбају моделе за решавање проблема и побољшавање квалитета у том контексту.

Исход предмета

Студент је способан да сагледа организацију рада и системе менаџмента у различитим делатностима (ауто-индустрија, производња хране и пића, лекова, дистрибуција, ИТ итд.) из угла модела и индикатора за побољшавање квалитета, препозна главна поља за побољшавање квалитета, и влада моделима, алатима и техникама за решавање проблема и побољшавање квалитета у организацијама из тих делатности.

Садржај/ структура предмета

Теоријска настава: Преглед главних модела и индикатора за побољшавање квалитета; Изучавање основних модела и индикатора побољшавања квалитета у различитим делатностима; Пројектовање квалитета организације са аспекта модела и индикатора побољшавања квалитета у различитим делатностима; Пројектовање дијаграма токова процеса у организацијама са аспекта модела и индикатора побољшавања квалитета у различитим делатностима; Анализа услова у којима се примењују SIPOC дијаграми за побољшавање квалитета; DMAIC методологија за побољшавање квалитета; Пројектовање решења за интегрални менаџмент ризика и квалитета процеса у организацијама са аспекта модела и индикатора побољшавања квалитета у различитим делатностима; 8Д методологија за побољшавање квалитета; Специфични модели и индикатори за побољшавање квалитета (PPAP, APQP…).

Вежбе:  Радионица (2 недеље): пројектовање квалитета организације са аспекта модела и индикатора побољшавања квалитета у различитим делатностима; Радионица (2 недеље): израда дијаграма токова процеса у организацијама са аспекта модела и индикатора побољшавања квалитета у различитим делатностима; Радионица (2 недеље): примена SIPOC дијаграма за побољшавање квалитета; Радионица (2 недеље): примена DMAIC за побољшавање квалитета; Радионица (2 недеље): интегрални менаџмент ризика и квалитета процеса у организацијама са аспекта модела и индикатора побољшавања квалитета у различитим делатностима; Радионица (2 недеље): примена 8Д за побољшавање квалитета; Радионица (1 недеља): примена специфичних модела и индикатори за побољшавање квалитета (PPAP, APQP…).

Литература

Наставници и сарадници на предмету

  • др Младен Ђурић, ванредни професор и
  • др Ана Ракић, доцент.