Циљ предмета
Стицање знања на нивоу разумевања и примене концепата из области менаџмента квалитета и стандардизације у савременим пословним системима. Развој вештина пословне аргументације у области.
Исход предмета
Активан полазник је способан да адекватно примени изучаване концепте, методе и технике у савременој пракси, разуме могућности и ограничења у примени изучаваних концепата и способан је да на адекватан начин презентује добијене резултате.
Садржај/ структура предмета
Теоријска настава: Основе менаџмента квалитета, место и улога интересних и заинтересованих страна; Значај стандарда и стандардизације у савременом пословању. Појам стандардизације и стандарда; Квалитет као алат за стратегију; Модели за оцену квалитета организације; Примена процеса планирања, управљања, побољшавања и обезбеђивања квалитета у пословним системима; Веза стандардизације и тржишта. Механизми који омогућавају успех стандарда на тржишту; Политике стандардизације. Улога стандарда и стандардизације у регулацији тржишта; Сертификација; Интегрисани систем менаџмента и примена релевантних стандарда; Инфраструктура квалитета.
Вежбе: Студија случаја: Економска одрживост квалитета; Проблем примене процесног приступа у савременим организацијама са аспекта менаџмента квалитета; Студије случаја: примена процеса планирања, управљања, побољшавања и обезбеђивања квалитета у пословним системима.
Литература
Наставници и сарадници на предмету
- др Јован Филиповић, редовни професор,
- др Недељко Живковић, редовни професор,
- др Ивана Мијатовић, редовни професор,
- др Младен Ђурић, ванредни професор,
- др Маја Глоговац, ванредни професор,
- др Ана Кићановић, ванредни професор и
- др Ана Ракић, доцент.