Пословни аспекти менаџмента квалитета и стандардизације

Циљ предмета

Стицање знања на нивоу разумевања и примене концепата из области менаџмента квалитета и стандардизације у савременим пословним системима. Развој вештина пословне аргументације у области.

Исход предмета

Активан полазник је способан да адекватно примени изучаване концепте, методе и технике у савременој пракси, разуме могућности и ограничења у примени изучаваних концепата и способан је да на адекватан начин презентује добијене резултате.

Садржај/ структура предмета

Теоријска настава: Основе менаџмента квалитета, место и улога интересних и заинтересованих страна; Значај стандарда и стандардизације у савременом пословању. Појам стандардизације и стандарда; Квалитет као алат за стратегију; Модели за оцену квалитета организације; Примена процеса планирања, управљања, побољшавања и обезбеђивања квалитета у пословним системима; Веза стандардизације и тржишта.  Механизми који омогућавају успех стандарда на тржишту; Политике стандардизације. Улога стандарда и стандардизације у регулацији тржишта; Сертификација; Интегрисани систем менаџмента и примена релевантних стандарда; Инфраструктура квалитета.

Вежбе: Студија случаја: Економска одрживост квалитета; Проблем примене процесног приступа у савременим организацијама са аспекта менаџмента квалитета; Студије случаја: примена процеса планирања, управљања, побољшавања и обезбеђивања квалитета у пословним системима.     

Литература

Наставници и сарадници на предмету

  • др Јован Филиповић, редовни професор,
  • др Недељко Живковић, редовни професор,
  • др Ивана Мијатовић, редовни професор,
  • др Младен Ђурић, ванредни професор,
  • др Маја Глоговац, ванредни професор,
  • др Ана Кићановић, ванредни професор и
  • др Ана Ракић, доцент.